Tradició i encant




"L' Hostal del Carme és un prestigiós hotel i restaurant amb prop de mig segle de trajectòria i una àmplia gama de serveis perfectes per a acollir tot tipus de convits nupcials, familiars o negocis a més de tenir una cuina tradicional i de la terra que t'encantarà. "

lunes, 21 de enero de 2013

Decoració


Boletes de Nadal per l’arbre!!!!


M’encanta el Nadal, les llums, els dolços, el fred..... 

Es una època on tot te un encant especial, i be molt de gust quedar-se a casa ben calentet fent coses que t’agraden. 
Hem trobat aquestes idees que podeu compartir amb els mes menuts de casa. I si no aquestes dates sempre fan sortir el nen que tots portem dintre.
Però abans una Curiositat: del arbre de Nadal  
Van ser els pobles germànics , quan al hivern, els arbres perdien les fulles, els hi penjaven pomes o pedres pintades per que els esperits bons que allí hi vivien tornessin aviat. Aquet va ser el inici , diuen, del ornaments de Nadal. Però no va ser fins al 1750 quan a bohèmia ( la ciutat del vidre) pengen boletes de vidre.
Per altra banda, existeix una llegenda europea, que diu que una nit d’hivern , un nen arriba a casa d’un vell llenyataire i la seva esposa, aquets el aixopluguen i mentre dormien el nen es convertí en un angelet vestit d’or. Per recompensar la bondat dels dos avis, va agafar una rama de pi i els va di que el sembressin i que cada any els hi donaria fruits. Així ho varen fer i aquell arbre va donar pomes d’or i nous de plata.
Us presentem dues boletes una molt senzilla però a l’hora elegant i l’altra dus deixarà un gust ben dolcet.





1-Tallar 18 barretes en el nostre cas 9 de cada color. Mida  9cm de llarg per 1.3 d’ample . fer dues redones de 2cm.( amb una moneda de 5centims va força be) 


2- cosir una perleta al final del fil. El millor que va es que el fil sigui doblat. 

3- agafem les barretes i en posem una de cada color. Les dobleguem una mica no massa. Mes que res, per que vagin agafen la forma. Per un extrem les cosim tots alhora a la redona. 

4- una vegada cosides comencem a enroscar per l’altra banda. La primera tira que cosim es la que esta amb contacte amb la redona. ( la que queda mes afora del interior) .

I comencem a cosir. Continuem amb l’ordre que segueixen, i elles normalment començaran a desplegar-se a mesura que avancem.

5- intuïtivament al final col·locarem la  segona rodoneta i ho acabarem amb l’altra perleta.

Una boleta ben dolça per els mes gormands.
I ja per acabar, el Meu!!! les "boletes" son els amics i esdeveniments del 2012.

Espero que us hagi agradat i ens veiem a la propera.
 Bon Nadal!!!!!


Ya vienen fiestas, sé original!

Aún estamos en Octubre, pero por poco! y entre la Castanyada, Halloween, Todos los Santos y Navidad estamos con la cabeza a rebosar de ideas y de ganas de hacer que éste año las fiestas sean especiales en casa.
Desde nuestro blog hemos hecho una recolecta de ideas súper bonitas y sencillas de hacer por todos para engalanar tu casa por muy poquito y que hará que todos tus invitados se muerdan las uñas de envidia!

Por hoy tenemos las lamparitas flor, no me diréis que no es una monada cómo quedan! Y cuando veáis lo poco que se tardan en hacer...no pararéis!




Para éstos nenúfares colgantes sólo necesitamos una clásica lámpara de papel, o fanalillo para mí ;) , y papel craft cortadito a redondas de unos 15cm de diámetro, en función del tamaño de la lámpara y a gusto personal!
Un truquillo, os aconsejo comprar varias tonalidades del mismo color, almenos 3, para que el efecto sea más auténtico, que parezca que hace aguas y con la ténue luz dentro os dará un ambiente muy bonito!


Empezamos con el fanalillo ya abierto y bien estirado, lo colocamos en posicion vertical y colgado de algún sitio con un poco de altura para poder trabajar mejor, ya que empezaremos desde abajo a colocar los pétalos.

Tal y como podéis ver en la primera imagen, colocamos las redondas siguiendo un poco la forma que tienen los pétalos en un rosa por ejemplo, haciendo círculos y solapando un poquito cada vez del anterior. Sólo pegamos el extremo del pétalo! no entero sino no conseguiremos el precioso efecto de movimiento que vemos en la segunda foto!


Seguro que ya habéis entendido el sistema ;) así que ahora sólo es cuestión de....llegar hasta arriba! ánimos! Así es como va evolucionando :



Fijáos! Sólo pegamos un poco la parte de arriba de cada pétalo, así caen mejor!


Con cuidado vamos girando la lámparita y vamos rodeándola con los pétalos, siguiendo un poco una línea recta para que quede como escamas de pez.


Y.............tachán! aquí tenemos nuestro fanalillo flor terminado y a punto para lucir en nuestra casa en cualquiera de las fiestas que se avecinan! Sólo te falta hacer un par más con colores diferentes y ya tienes decoración para lo que te queda de año, y no te ha costado nada ;)

Yo ya tengo los míos y seguro que triunfan :) Espero que os haya gustado y en breve más!

No hay comentarios:

Publicar un comentario